Abel Tasman National Parc - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Annemie en Wim Heldens - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Parc - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Annemie en Wim Heldens - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Parc

Door: Wim en Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie en Wim

07 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

De dag begint zonnig en dus belooft het een prachtig dag te worden om de baaien van het Abel Tasman National Parc te verkennen.
Om 09.15 uur hebben we de boot die ons naar Onatahuti Bay brengt. Op weg daar naartoe maken we diverse tussenstops om mensen op verschillende stranden af te zetten. Dat gaat van Coquille Bay en Torrent Bay naar Bark Bay naar ons eindstation Onetahuti.
Van hieruit is het ongeveer 6 uur wandelen naar Anchorage in Torrent Bay waar we weer opgepikt en teruggebracht worden naar Kaiteriteri waar onze camping ligt.
Op weg naar ons vertrekpunt worden we nog even langs een rots gevoerd waar een paar zeehonden, seals, rustig hun dutje liggen te doen. Ook is op het eiland een aalscholver neergestreken.

Onze wandeling begint op het strand van Onetahuti en na ons goed ingesmeerd te hebben met zonnebrand crème beginnen we aan onze eerst klim. De wandelroute is niet alleen goed bewegwijzerd maar ook heel goed begaanbaar. De uitzichten die je onderweg voorgeschoteld krijgt zijn werkelijk adembenemend. We gaan van het ene naar het andere bounty tafereel. De zon werk goed mee dus het komt allemaal erg tropisch over.
Gelukkig lopen we een groot gedeelte van de route onder de beschutting van bomen, varens en andere gewassen. Het verhoogd niet alleen de sfeer maar zorgt er ook voor dat we niet levend verbranden door de zon die aan een strak blauwe hemel staat. Het zou fijn zijn als we die de komende dagen ook zo uitbundig zouden zien schijnen maar de voorspellingen gaan helaas niet in die richting. Het zou mooi zijn als de weerprofeten het deze keer weer fout zouden hebben. We wachten het af.

Omstreeks 17.30 uur zijn we weer op de camping en kunnen met een glas wijn en een blikje bier en natuurlijk ons kommetje pinda's, terugkijken op een hele mooie indrukwekkende wandeling. Jammer dat De Tongariro Crossing eerder deze vakantie zo in het water viel. Ook daar hadden we met een beetje zon veel meer van kunnen genieten.Morgen rijden we richting zuiden naar Greymouth. Hier wordt de natuur ruiger en dat geldt ook voor het weer. We zullen zien.

• 15 Februari 2012 - 22:27

Dorien:

super mooi lijkt t me daar, die strandjes.....
    die brug vindt ik ook gaaf,lijkt of i door de boom toppen heen gaat.