Walvissen spotten in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Annemie en Wim Heldens - WaarBenJij.nu Walvissen spotten in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Annemie en Wim Heldens - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten in Kaikoura

Door: Wim en Annemie

Blijf op de hoogte en volg Annemie en Wim

20 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Het is fris vanmorgen als we wakker worden en tot overmaat van ramp is er geen warm water bij de heren douches. Dan toch maar even onder de koude straal water gaan staan. Zijn we wel in een keer heel goed wakker. Warm werkt echter ook en is zeker zo aangenaam kan ik vertellen.

De dames hebben geen last van koud watervrees en beschikken wel gewoon over warm water. De camping accommodatie is dan ook al met al zo lala. Veel achterstallig onderhoud en niet erg netjes. Zijn we niet meer gewend de laatste weken.

We 'moeten' om 10 uur van de camping en ons walvis spotten is pas om 12.45 uur. We gaan dus maar alvast naar de verzamelplaats en genieten van het uitzicht over de Pacific Ocean en de dolfijnen die er in hele scholen in rondzwemmen en hun naam tuimelaar eer aan doen.

Er is gewaarschuwd voor zeeziekte tijdens de wale watch en dus hebben we bij de drogist even een pilletje gehaald. Men bleek helemaal ingesteld op de vraag want ze toverde zo een potje met 4 pillen op de toonbank; 2 voor iedere volwassene. Of ze gewerkt hebben weten we niet maar we zijn in ieder geval niet zeeziek geweest.

Het vinden van een walvis voor Kaikoura is een koud kunstjes (net als de douche). Binnen enkele minuten was de eerste al gezien en dreven we met onze boot langszij. Wat een prachtig gezicht zo'n kolos in het water. Al helemaal als hij dan aanzet om de volgende duik van 45 minuten te nemen en zijn staart nog even de lucht in steekt. Alsof hij je uitzwaait zo van tot straks.

In onze tocht van ruim 2,5 uur op het water hebben we dit tafereel 4 keer mogen meemaken. Tussen de momenten door hebben we nog dolfijnen, zeehonden, albatrossen en andere watervogels gezien. Het was dus een interessant middagje dieren in het wilde water bekijken en het maakte onvergetelijke indrukken.
En wat hebben we geboft met het weer. Het zag er gisteren nog risicovol uit en er waren gisteren ook diverse tochten gecanceld maar vandaag deed de zon weer erg goed zijn best en stond hoog aan de hemel.

Het was ook onze laatste dag  van onze trektocht door Nieuw Zeeland want morgen moeten we ons tijdelijke huisje 'poetsen' en weer in gaan leveren in Christchurch.
Op weg daar naartoe nemen we een camping in Cheviot. Hier zullen we morgen de campervan in orde maken, de koffers weer inpakken en op weg gaan naar de verhuurder United in Christchurch. Dan naar het hotel om de volgende dag door de reizen naar Fiji. We zijn dus nog laaaang niet klaar !!!!!